$left
$middle
En leende elev med kockmössa,
glasögon och förkläde i bagerimiljö
En leende elev med kockmössa, glasögon och förkläde i bagerimiljö

Malmö Restaurangskola

Vi är ett yrkesgymnasium med fokus på restaurang- och livsmedelsbranschens olika inriktningar: matlagning, catering, delikatesser, servering, bageri och charkuteri. Som en del i undervisningen driver vi även två välbesökta restauranger och ett konditori.

Skolan ligger nära bussar och tåg i centrala Malmö och alla våra lokaler, såväl kök som bageri och charkuteri, är välutrustade.

Välkommen till skolornas öppna hus.

Öppet hus den 25 April

Välkommen till öppet hus den 25 April klockan 17.30-19.00

Besök våra restauranger och konditori

Lär känna oss

Två elever, en kille och en tjej, lagar mat tillsammans. Tjejen ler.

Stjärnkock, nobelservitör eller kung i konditoriet?

I restaurang - och livsmedelsbranschen är efterfrågan på kunniga medarbetare stor. Våra skickliga och erfarna lärare ser till att du får de kunskaper du behöver för att påbörja en yrkeskarriär eller söka vidare till högre studier när du är klar hos oss.

Med en examen från Malmö Restaurangskola är du alltså väl förberedd - oavsett om du vill börja jobba direkt eller studera vidare på yrkeshögskola eller högskola.

Närbild på en skärbräda med skivat bröd, en metallbunke och knivar. I bakgrunden syns ett storkök och en elev.

Fairtrade city

Malmö stad är en Fairtrade City vilket innebär att de råvaror vi använder i restaurangerna i största möjliga mån ska vara rättvisemärkta och att de ska produceras med så lite miljöpåverkan som möjligt. Våra råvaror är därför antingen KRAV-märkta, rättvisemärkta eller ekologiskt odlade. Vårt kaffe är rättvisemärkt, våra mjölkprodukter är ekologiska och vårt kött är KRAV-märkt.

Med Fairtrade City, vårt miljöperspektiv och etiska ställningstagande vill vi visa både er kunder och våra elever att aktiva miljö- och råvaruval gör skillnad för en bättre framtida värld.

Våra program

Restaurang- och livsmedelsprogrammet

Vill du jobba som kock, bartender, bagare eller konditor? Då är restaurang- och livsmedelsprogrammet någonting för dig.

Samarbete och kontakter

Malmö Restaurangskola samarbetar med ett antal företag och verksamheter utanför skolan. Med många goda kontakter i våra branscher kan vi erbjuda dig praktikplatser på välrenommerade restauranger och bagerier runt om i Sverige.

Så arbetar vi för att du ska nå dina mål

Vi vill att du ska trivas hos oss och lyckas med dina studier – oavsett om du vill söka jobb direkt efter gymnasiet eller söka vidare till högskolan.

För elever och vårdnadshavare

Information och länkar som är användbara för dig som elev och vårdnadshavare.

Kontaktinformation och länkar

sv